Çarşamba, Haziran 10, 2015

Pazarlık mı? Fırsatçılık mı?

06/06/2015- Arkadaşlarıyla playstation turnası yaparken
 
Malum cuma günü karneler alınacak. Öğretmenimize o gün verilmek üzere hediye alındı. Allahtan bu konularla sınıf annemiz ilgileniyor da bir karışıklık olmuyor. Ne diyeyim Allah razı olsun ondan..

Dün akşam mesaj attı. Şunları şunları aldım diye. Yarın sabah okula uğrayacağım çocuklara parayı verirseniz alırım dedi.Ve ekledi paranın öğretmenlerine alınan hediyenin parası olduğunu söylemeyin lütfen. Haklı tabii. Çoğu kişice bilinir bu yaş çocuğunun ağzında bakla ıslanmaz bazen..

Neyse efendim konuyu uzatmayayım parayı hazırladım ve para elimde;

-Eray'cım bak bu parayı yarın İ.Kerem'in annesine verirsin tamam mı?
-Neden
-çünkü ona borcum var
-ne borcu
-benim adıma bir şey almıştı da yarın okula gelecek verirsin tamam mı benim güzel oğlum...
-20 tl paranı alırım
-efendimmmm (cümleyi algılamaya çalışan annenin şaşkınlığı)
-20 tl verirsen veririm diyorum
-30 tl parayı ulaştırmak için benden 20 tl mi istiyorsun
-tamam tamam 5 tl ver o zaman (30 tl paraya karşılık 20 tl  istemenin mantıksız olduğuna karar verdi demek ki)
-sana inanamıyorum bu yaptığın fırsatçılık
-hayır annecim seninle pazarlık yapıyorum
-pazarlık mı ne pazarlığı fırsatçılık bu yaptığın ve bu çok çok çok çok ( cümleyi tamamlayacak kelime bulunamadı)
-tamam sen bilirsin borç senin borcun o zaman git kendin ver


Hala şaşkınım. 20 tl paranı alırım dedi çocuk ya..

Bu arada 30 hikaye okuyarak puzzle tamamladı.


Not: Hafta sonu çocuğumun programı o kadar yoğun oluyor ki bize sıra gelmiyor resmen.Cumartesi bir arkadaşının doğum gününe gittik.Doğum günü sonrası da playstation oynamak için sözleşmişler.  Bize soran yok. Bu hafta sonu da başka arkadaşının doğum günü var. İnşallah sıra bize de gelecek.. 

6 yorum:

mavii dedi ki...

Ah cnm iki ayri cocugum okuyor biri anaokul biri ilk okul senenin basindan beri hediye aliriyoruz ben cok yoruldum bu para verme isinden. Yazini tebessumle okudum
bu playsitesin iyi bisey mi oglum cok istiyor

Nil dedi ki...

Eray beni çok şaşırttı. Yalnız cümleyi kuruş şekli, sanki bir yerden duymuş kopyalamış gibi.
Ama tam ona yakışır bir tarz , kızma sakın. Akıllı çocuk ne diyim ki :)

Ayla dedi ki...

Mavii bence bizim çocuklar için erken gibi geliyor bu playstation o yüzden biz almadık. Arkadaşının evinde oynuyor ve tabii ki bizim eve de istiyor. Şimdilik öteliyoruz bakalım

İki çocuk olunca okul masrafları( öğretmen hediyeleri de giriyor içine artık gelenek olmuş)daha da ağır oluyor, Allah kolaylık versin sizlere...

Ayla dedi ki...

Nilhan bende babasına öyle dedim. Galiba servisteki abilerden öğreniyor. Kendinden büyüklerle konuşmayı çok seviyor ve bunlar bize bu şekilde geri dönüyor. 20 liranı alırım ne demek :))

deeptone dedi ki...

ha haaaa tümüyle çok tatlı bütün söledikleriin :) eray ve diğer kişiler (anne babası işte)

Ayla dedi ki...

Deep teşekkür ederim :))