Perşembe, Haziran 18, 2015

Niyeti bozmanın kefareti nedir?

 
Sadece Eray değil bende evde tatile çıktım sanki. Aslında resmen kendimle savaşıyorum 'Ayla çocuk yokken işlerini bitir' diye. Lakin yapmıyorum. Hiç adetim olmasa da boş veriyorum.

Dün öğlen kafaya koydum hatta niyet ettim akşam caymayayım diye .

Niyet ettim sağlımız için akşam ki ev işlerini yapmaya.. Amin...

Erol bunu duyunca boş ver ya ne işi dedi. Dışarıda takılmayı teklif etti.Ucu ona da dokunacak tabii. Bizim orada açılan yeni mekana gittik. Sunumlarda yemeklerde güzeldi.

Eve dönünce Aşk uğruna ve Focus'un yarısını izledim. Saati 02.00 ve 06.30 a kurarken daha erken yatmadım diye hayıflandım.Bir de tam yatmışken ve gözüm dalacakken Eray aramaz mı? Anne keyifler nasıl demek için aramış hasbam.

Eray'ın keyfi çok ama çok yerindeymiş. Dedesi onu Yeşil Vadiye yemeğe götürmüş. Yeşil Vadi açık alan bir yer. Etrafta koyun, koç, tavuk, kedi, köpek, kaz ne ararsan var. Eray hayvanların peşinde babaanne Eray'ın peşinde şeklinde geçmiş akşam. Tabağındaki ızgaraların da hepsini bitirmiş. Dedesi karne hediyesi olarak da 200 lira vermiş.

Kazı yaparken bir sarı böcek iki tane de çok değişik turuncu taşlar bulmuş.Söz verdiği gibi her gün iki hikaye kitabını da okuyormuş. Az daha unutuyordum artık hep orada kalacakmış. Bizi özleyince ya da biz onu özlersek görmeye ziyarete gidebilirmişiz. Ne diyeyim hayy Allah razı olsun ondan.

Saat 02.00 de alarm çalınca karı-koca mutfağa gidip güzel bir kahvaltı hazırladık.Saat 02.20 oldu  annem aramadı iyi mi? Hemen telefona sarıldım.Önce annemi sonra da kayınvalidemi aradım.İkisi de kalkmış zaten. Her Ramazan biriniz sağımdan diğeriniz solumdan dürterdiniz beni ne iş dedim.

Alarm 06.30 da çalınca hiç yapmadığım şeyi yaptım.Alarmı 5 dakika sonrasına öteledim. Kalktıktan sonrası kolay zaten.

Annem aradı iftara çağırıyor akşam. Patlıcan oturma, pilav, çorba ve cacık yapacakmış. Erol'u aradım adettendir gelirken tatlı al dedim. Yarın akşam da babaanneye gideceğiz Eray'ı almak için orada iftar yaparız. Eeee benim işler yine yalan oldu iyi mi?..

Bu arada niyeti bozmanın kefareti nedir? Şimdi kaç akşam boyunca kafamı kaldırmadan ev işi yapmam gerekir..


4 yorum:

annesiningülü dedi ki...

bitmez ev işleri :) boş ver :D

Nil dedi ki...

Benim de eşim niyet bozdurur. Hiç sevmez o evdeyken niyet edilen işleri.

Ayla dedi ki...

Bahar'cım boş verdik bakalım. Hafta sonu ilk defa gelsin istemiyorum :))

Ayla dedi ki...

Nilhan bizimkisinin amacı belli iş yapmamak. Çünkü ben iş yaparsam o da yapar