Pazartesi, Haziran 01, 2015

İron man-80 / Ninja Kaplumbağalar-80

Sabah kötü bir rüya ile gözlerimi açtım. Ben gözlerimi açtım alarm çaldı. Keşke Erol'un düşüşünü görmeden çalsaydı ya bu alarm dedim durdum. Nasıl etkilendim anlatamam.

Ablamın inadı sebebiyle çıktık o yükseğe. Aslında çıkarken o kadar yüksek gelmemişti bana.En önde annem, arkasında ablam sonra ben ve Erol. Ablam tam tırmandı derken tahta merdiveni yanlışlıkla oynattı.Ben son anda kendimi yukarı atabildim. Erol benim kadar şanslı değildi. Bir süre tutundu bir yere ama ben Erol'u yukarı çekemedim. Ellerimin arasından kaydı gitti. Öyle bir çığlık attım ki. Acı dolu bir çığlık. Yere çakıldığını göremedim. Çünkü sonsuz bir boşluk. Sonra sonsuz bir acı..

İşyerine geldiğimde başım ağrıyordu. Şu yazacağımdan sonra manyak mısın kızım sen diyebilirsin blog bana içten içe Erol'u tutamadım diye suçladım kendimi. Tutmalıydım ya, tutabilmeliydim.

Tamam 1.89 boyunda 90 kilo ağırlığında bir adamı 1.60'lık benim gibi birinin tutması rüyalarda bile mümkün olmuyor olabilir. Ama filmlerde oluyor ya. Hem ben mutlu sonları severim. Kız cüssesine bakmadan oğlanı kurtarmalıydı.Oğlan da kıza kahramanım benim diye sarılmalıydı. Olmadı, tutamadım ellerimin arasından kayarken sadece çığlık atabildim. Hem de acı dolu bir çığlık. Yere çakıldığını bile görmedim. Çünkü sonsuz bir boşluk. Sonra sonsuz bir acı..

Bu psikolojinin haftanın başında daha beni ele geçirmesine izin vermemeliyim. Tontalaktan bahsedeyim sana. Ondan bahsetmek hep iyi gelmiştir bana. Üzerimdeki kara bulutlar dağılmıştır bir anda.


Cumartesi günü tekvando kulübü sona erdi. Eray sarı yeşil kuşağa geçmişti geçen hafta. Yoksa yeşil sarı mıydı? Hoca sarı kuşak verdi Eray'a üzerine annen üç parmak kalınlığında yeşil kurdele diksin  dediğine göre sarı yeşil daha doğru gibi geldi bak şimdi kulağıma. Nüfus cüzdanının fotokopisini ve bir adet resmini de verdik bu hafta sonu. Hocamız kuşağını federasyona onaylatacak.

Sarı-yeşil bir ara kuşak bu arada. Bu ara kuşağın olma sebebi yetenekli ve başarılı sporcuların derecelendirmelerini kolaylaştırmakmış. Eray ilk önce beyaz sonra sarı şimdi de ara kuşak olan sarı-yeşilde..

Bir yerde okumuştum ne kadar doğru bilmiyorum bu renklerin bir de anlamı varmış. Beyaz kuşak; saflık, temizlik, masumiyet gibi anlamlara gelirmiş. Tekvandoya ilk başlayan ve hiçbir bilgisi olmayanlar takarmış. Sarı kemer; kök salmak anlamındaymış. Yere atılan bir tohum nasıl ki bir süre sonra kök salar dünyaya merhaba der,sarı kemere geçen sporcuda tekvando dünyasında kök salmış, prensipleri öğrenmiş ve gelişmeye hazır duruma gelmiş sayılırmış.

Ya işte blog oğlum kök salmaya başladı. Yeri geldiğinde kök salabilen yeri geldiğinde kanatlanabilen bir ruhu olur inşallah. Düşündüm de acaba bu mümkün mü? Yani insan hem kök salarken hem de kanatlanabilir mi? Ben sadece kök salabilmeyi becerebildim biliyor musun? O da yani galiba. Sen sanma ki köklerinin derinlerde olması her zaman iyi bir şeydir. Tecrübe ile sabit bilogcan bazen çok acı verir.

Aman neyse nerede kalmıştık Eray yüzmeden sonra ilk defa bir sporu bu kadar çok sevdi. Hocasına bitmesin diye yalvardı. Hocanın tekvando salonu bize çok ters olmasa yazın da devam etsin diyeceğim ama kim getirecek kim alacak derdi başlı başlına bir sorun. Yine de kısmet bakalım..

21 mayısta Eray'ın yıl sonu gösterisi oldu. Yazamadım. Konsept İzcilerdi. Fotoğrafları alayımda ayrıntıları anlatırım sonra.Kısaca şunu yazayım. Mutluydu oğlum çok. Hatta en çok eğlenenler arasındaydı. Ablam anlattı gösteri sonrasında. Arka sırada oturan veliler arkadaşlarına şu çocuğa iyi bakın geleceğin Cem Yılmaz'ı demişler. Ablam anlattığında hahaaytttt pardon da Cem Yılmaz'da kimmiş dedim. Gerçekten de öyle. Benim oğlum şahsına münhasır kişilik :)

Geçenlerde bilgi yarışması oldu 1-A'nın. Sınıf Iron man ve Ninja kaplumbağalar olarak iki ayrıldı. Eray Ninja kaplumbağa idi. Tüh be Iron man olsaydın dedim yalan yok. Sonuç mu? 80-80 beraberlik.

Unutmadan yazayım grubun sözcüsü Eray'ı dinlememiş. Peygamber Efendimiz nerede doğmuştur diye bir soru çıkmış. Eray Mekke demiş. Neda hayır doğru cevap o değil demiş. Diğerleri de Neda'ya katılmış.Grubun sözcüsü ilk duyduğumda kahkahalar attığım ama şu an hatırlayamadığım bir yeri (cevap çok tatlıydı çok hatta çokça da komik) yazmış. Cevap hakkı yanlış cevapla karşı tarafa geçmiş ve onlar bilmiş. Allahtan berabere kaldılar da darılmaca gücenmece olmadı. Herkes hakkıyla madalyasını taktı.

Bu arada bugün annemin doğum günü bilogcan. Her sene yazdığım sözleri yazayım yine..

'Annem, arkadaşım ,dert ortağım, sırdaşım, tontalağımın ikinci annesi, ara sıra beni fırçalayıp hizaya sokanım, huysuzum ama tatlı kadınım, es es subayım, sabah sesini duymadan güne başlayamadığım, soluğunu her an yanımda hissettiğim, Türk filmlerinde birlikte oturup ağlaştığım, gücüme güç, umutlarıma umut katanım, ömür boyu çalışsam bile uğruna hakkını asla ödeyemeyecek olanım, anne olunca değerini daha çok anladığım. Doğum günün kutlu olsun, iyi ki doğdun iyi varsın. Allah seni benim başımdan eksik etmesin'

İmza
Ömür törpün:)

Gün kötü başladı lakin şu an iyi hissediyorum kendimi.. Bu aralar çok yazamasam da bilogcan iyi ki sen de varsın..


6 yorum:

deeptone dedi ki...

hah haaaaaa ömür törpüsü ha haaaaa :)

Ayla dedi ki...

Deep bir annenin bence en büyük ömür törpüsüdür evladı( bunu olumsuz anlamda yazmıyorum) yedi mi? Terledi mi? Hasta mı olacak ... Hep bir soru işareti:))

Unknown dedi ki...

Şimdi sırayla gidelim. Rüyan hayır olsun. Eray'ın kök salması gerçekten çok güzel. Uzun bir süreç için kökleri olmalı. Kimi zaman acı verici olsa da meyvesi tatlıdır. Başarılar diliyorum.
Eray bence de kendine münhasır. Yılların ne getireceği belli olmaz. Cem yılmaz belki kendi elleriyle Yerini devreder, tebrik ederim.
Annenizin doğum günü kutlu olsun. Mutlu ve sağlıklı seneleri olsun.
Sevgilerimle.

deeptone dedi ki...

mimledim seniiii. eray da yanıt verebilir kiiii :)

Ayla dedi ki...

Safiye hanım inşallah rüya hayırlara çıkar.. Teşekkür ederim ayrıca anneme süpriz yaptık akşam en çok eray sevindi. Kimin doğum günü olursa olsun bizde mumları küçük bey üfler ya nasıl sevinmesin..

Kök salmak bana göre bir nevi aitlik .. Bu duygu o yüzden çoğunlukla güzel bir duygu

Ayla dedi ki...

Deep teşekkürler gördüm şimdi.. En yakın zamanda yazacağım ...