Salı, Mayıs 06, 2014

Bilinene doğru yol alırken geçen bir diyalog

Drama dersinden bir kare

Geçen hafta. Arabadayız. Bilinene doğru yol alıyoruz her zaman ki gibi. Ortam sessiz. Sessizliği tontalağım bozdu. Annecim biliyor musun arkadaşlarım beni bisikletin arkasına (üç tekerli, demirden bir bisiklet) oturtmuyor dedi. Neden ki dedim. Ne bilim ki dedi.

Dün. Arabadayız. Doktordan çıkmışız. Yine bilinene doğru yol alıyoruz. Ortam sessiz. Sessizliği bu sefer bendeniz bozdu. Tontalağım bak önemli bir şeyin yokmuş Allah'a şükürler olsun. Şimdi, bol bol dinlen, yemeklerini güzelce ye bak nasılda hemen toparlanacaksın. Kaç gündür yemedin zayıf düştün, yemeden toparlanamazsın ki dedim. O da bana

Yemek yiyince kilo alıyorum, kilo aldıkça arkadaşlarım çekemediği için bisikletin arkasına bindirmiyorlar beni

diye patladı. Yüreğime bir ağırlık oturdu. Üzüldüm üzüldüğü için, kırgınlığını taaa içimde hissettim. Bazen çocuğunu her şeyden koruyamıyorsun, her şeye müdahale de edemiyorsun. Onun adına bazı sorunları da çözemiyorsun.

Vardır belki iki hafta Eray'cık diye sesleniyormuş birkaç arkadaşı Eray'a. Biliyor musun çok kızıyorum dedi bana. Konuşmayı denesen dedim denedim annecim inan bana dedi. Bana Eray'cık demeyin hoşlanmıyorum demiş ama onu duymamışlar. Dedim ki peki sen onları duymamayı denesen. Yüzüne baktım ne demek istediğimi anlamaya  çalışıyordu.

Devam ettim. Biliyor musun ilkokula dörde gidiyordum ilk gözlük taktığımda.10 yaşında falan olmalıydım. Gözlük takmayı sevmiştim çok sevinçliydim. Gözlüğümle dışarıya ilk çıktığımda sokakta arkadaşlarım bana ne dedi. Dört göz, dört göz, dört göz...

Önce bağırdım bana öyle seslenmemeleri için, konuştum, ağladım ama olmadı hep alay ettiler. O kadar üzgündüm ki. Teyzen bir gün dedi ki onları duymazdan gel, onlar sana dört göz dediğinde umursama. Bir süre daha devam ettiler ben umursamadım sonra bammm...Bana dört göz demediler. Sonra başka başka yerde dediler. Yine umursamadım...Dinledi, tarttı bence o gün söylediklerim kafasına da yattı. İtiraz etmediğine göre.

Demem o ki çocuğunun adına bazen sorunları çözemesen de sorunlarla baş edebilme yöntemleri konusunda yardımcı olmaya çalışıyorsun. Bazen de yüreğine ağırlık oturup sadece çocuğunun üzüntüsünü, kırgınlıklarını  paylaşıyorsun.



1 yorum:

Erol Kalafat dedi ki...

Eray o kadar sosyal bir çocuk ki bu sayede cok fazla kişi ile tanışıyor. Karakterini işte bu insanlardan edindikleri ile oluşturacak. Ne güzel duadir o Allah iyi insanlarla karşılaştırsın.