Salı, Nisan 15, 2014

Uzay ve Gök Cisimleri Sunumu


Efendim bu konuyu atlayamam, atlamamalıyım yoksa Allah çarpar. Tontalağımın ilk sunumu. Evet her hafta bir konu araştırıp sınıf içinde anlatıyorlar ama bu başka.

Okulun ilk günlerinde bir dosya verildi elimize. Çocukların bir şeyi ortaya koyma becerisini geliştirmek,özgüven gelişimi gibi nedenlerle  her ay serbest  kürsü çalışması yapılacak dendi. Yani bir konu seçilecek, araştırılacak ve sınıf da anlatılacak. Bize martta sıra geldi.Uzun süre düşündük tontalak ile. Önce dünya çocukları dedi sonra hayvanlar dedi konu sürekli değişti, karar veremedi.Şubat sonu oldu yani yumurta kapıya dayandı ortada hala bir şey yok. Benim aklımda bu konu vardı ama söylemedim bakalım ne yapacak diye bekledim. Baktım ki zaman geldi gök cisimleri ile ilgili bir araştırma yapsak ne dersin dedim. Heyecanlandı itiraz etmeden kabul etti. Zaten çok düşkün bu konuya. O kadar düşkün ki hatta uzayda ki solucan delikleri ile ilgili belgesel izleyecek kadar.

Ben bir gecede araştırdım. Erayla fotoğraflara karar verdik. Babası da slaytları hazırladı. Kaldı önümüzde 8 gün. Sunumu televizyona aktardık her akşam öğrenci gibi onu dinledik. İlk birkaç gün oyun gibi gelmiş olmalı hevesle yaptı ama daha sonra yapmayacağım demeler, sıkılmalar eyvah dedirtti bana. Çok da üstelemedim olduğu kadar  artık dedim. Sunumun fotoğraflarının ilk halini ekliyorum son halini evde unutmuşum( kısaltmalar, eklemeler oldu çünkü)

Sunumun başlangıcında annecim arkadaşlarım benim Eray Kalafat ve 6 A olduğumu bilmiyor mu sanki o yüzden onu söylemeyeceğim 'arkadaşlar size Uzay ve gökcisimlerini anlatacağım diyeceğim ' diyerek bizi çok güldürdü. Ee haklı tabii bizdeki de artistlik işte.





Anlatacağı cümle aklında kalsın diye fotoğrafları ona göre seçtik. Mesela zaman kavramı için kum saati kullanmak gibi.


O gün sunumu yapan çocuğun annesi girebildiği için sınıfa girmeden önce beni kenara çekti. Ya unutursam annecim diye kaygısını dile getirdi. Unutursa da önemli olmadığı, önemli olanın oraya çıkmak ve elinden geleni yapmak olduğunu anlattım.Rahatladı


 
Evde o kadar iyi değildi, isteksizdi. Lakin sınıfta çocuk resmen dönüştü.O kadar güzel sundu ki çocuğumla gurur duydum, duygulandım.Yardımcı öğretmeni sürekli Ayla hanım bayıldım özgüvenine ve duruşuna dedi. Eray böyle bir çocuk hazırlık aşamasında sorun çıkartır ama sahne denen yere adım attığında başka bir şey olur. Bu durumu her ara ve yıl sonu gösterilerinde yaşarız 
 

Sunum sonunda sunumla ilgili çocuklara küçük hediyeler verilmesi gerekiyordu. Erkeklere dünya top kızlara dünya kalemtraş ve dolaplarına yapıştırmak için kayan yıldız, gezegen vb şeyler hediye ettik.

 
 

 
Uzayda neler varmış
 

 
 


 


 
Öğretmenleri okulun sitesine koymak için fotoğraflar çekti işte ilk fotoğraf oradan tırtıkladı:)
 
İlk Sunum :13/03/2014
Konu: Uzay ve Gökcisimleri

2 yorum:

Yunkabu dedi ki...

super super super bir sunum olmus, ben de yararlanabilirim bundan. Kocamaaan bir aferin Eray'a. Harika bir is basarmis !!!

Ayla dedi ki...

Teşekkürler ahretliğim ahh birde görseydin onu:)