Pazartesi, Nisan 30, 2012

Roza

Peki neden şimdi dedim? Doktorun öyle bir cevap vereceğini hem ben nereden bileyim. Bilgisayarına baktı hımmm Ayla hanım 32 yaşındasınız değil mi dedi.Aslında 33 yaşındayım ama yine de başımı salladım.Çünkü dedi...

Orta yaşa gelince beyaz tenlilerde bu sorun olabiliyor.Birşeyler hastalığı tetiklemiş dedi.Orta yaş lafını duyunca hemen ağzımı eğdim.Orta yaş mı?. Hahhh kim ben mi?Pardon ama bana mı dedi..Zaten o kelimeden sonra bende film koptu.


Roza...Her ne kadar cafcaflı bir ismi olsa da son dönemde kabusum oldu benim.Hiç cilt sorunu yaşayacağımı düşünmemiştim.Ergenliğimi bile tek bir sivilce çıkmadan atlattım.Gelen geçen cildime tütüüü tüüüü diye okkalı bir şekilde maşallah derdi.1,5 senedir vardır herhalde elmacık kemiğimin üzerinde üç-dört tane kırmızı nokta gibi bir şeyler çıktı bir kayboldu bir çıktı,bir kayboldu bir çıktı.Önemsemedim. Sonra iki aydır hem çoğaldı hem de geçmedi.Yine de abartılı bir şey olmasa da kafayı taktım işte.İyi ki de takmışım.En nihayetinde cumartesi doktora gittim.

Daha girer girmez birinci dakikanın içinde Roza dedi,hastalığın adı Roza.Hımmm bir iyi bir kötü haberim var.İyi haber şu tedavisi var ikinci haber şu bir daha tekrarlayamayacak diye bir şey yok dedi.Sonra başladı bilgi vermeye.Neler yapmam gerekti anlattı.Yaşam tarzını artık bunu göre ayarlayacaksın dedi.Güneş koruyucusuz asla dışarıya çıkmayacaksın,ılık su ile banyo etmeye alışacaksın,buhar bunun baş düşmanı sauna yok,hastalığı tetikleyen besinlerin listesini verdi haa bir de nasıl olacaksa stres de yok...

Dinledikten sonra tek bir soru sorayım dedim hay sormaz olaydım,yani peki neden şimdi?Orta yaşında çıkarmışmış.Daha ben Cahit Sıtkının dediği yaşa bile gelmemişken....

Yaş otuz beş! yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.

Hem ben bu şiiri ne zaman okusam oooo devir değişti derdim.Hayat standartları yükseldi, insanların ömür süreleri uzadı nasıl 35 yaş yolun yarısı ederdi ki:)

Neyse öyle işte lafı uzatmadan şükür edeyim halime.Bazen pimpirikliğim işe yarıyor bir şekilde Hey gidi Ayla hanım,gencim şöyle hissediyorum böyle hissediyorum deme,biyolojik saat tik tak tik tak tik tak işliyor işte......

Not:Valla bir daha internette araştırma yapmayacağım,ben 3-5 tane kırmızılığa dövündüm kaç gün,bu hastalıkla ilgili bilgi toplarken ne fotoğraflar gördüm.Şükür,şükür,şükür.

32 yorum:

Unknown dedi ki...

ben "laçin tenel"var belki bilirsin onun sayesinde biliyorum onun yanaklarında da var bir bak ara ara neler yaptığını neler kullandığını yazıyor belki bir işine yarar.
bende 33 üm ama kimseye söylemiyom :)bu ne yaa yaşlıymışız gibi ben hala 18 olmasamda 20lik hissediyom hissettiğim yaştayım işte var mı?:)
geçmiş olsun allah beterinden saklasın.

dün dilimde saramadan şikayet ediyordum(kürtaj sonrası fazla antibiyotiğe bağlı sanırsam)bugün dişim kırıldı:)şikayet etmek yok bak daha beteri koşarak geliyor mazallahhhhhh:)

Ayla dedi ki...

Sezobigo teşekkür ederim yok ben bilmiyorum o blogu ama bakarım.Doktor ne yapılmasını gerektiğini,neler kullanmam gerektiğini söyledi,sadece biraz sabır etmek lazım galiba...

Yok ben söylerim yaş almakla ilgili sorunum yok sadece doktorun karşısında hazırlıksız yakalandım:))Birden ortayaş diyince höğğ diye kaldım:))Kesinlikle kesinlikle şikayet yok,insanlar neler geçiyorlar,Allah şifa versin onlara sadece bazen bir ara gelip gidiyor bu düşünceler işte.

Nil dedi ki...

Açıkçası ben yine kitap özeti bekliyordum Aylam. İsmi afilliymiş hiç olmasaymış daha iyi olurmuş ama Allah dermansız dert vermesin. yine de şükür. Çok geçmiş olsun.

32 deyince havaya girdin, orta yaş deyince zoruna mı gitti :D

Ayla dedi ki...

Nilhan kitap yazacaktım serinin ikinci kıtabı bıtti üçüncüdeyim de yazmak kısmet olmadı değilde ne bilim yazmak içimden gelmedi,ama yine yazarım.Saolasın arkadaşım:))

Zoruma gitti demeyelimde:) ne bilim hazırlıksız yakalandım.Hiç kimse bugüne kadar yüzüme pattttt ortayaştasın dememişti.Hep Eray'ın ilklerini mi yazcam bu da benim ilkim olsun:))

annesiningülü dedi ki...

ay canım geçmiş olsun.
yaş ilerledikçe nelerle karşılaşacağız acaba ;)

Ayla dedi ki...

Bahar teşekkür ederim,Allah sağlıkla yaş almayı nasip etsin inşallah:))

gülay dedi ki...

Aylacığım çok geçmişler olsun.Dermatolog bir arkadaşımız derdi ki.Dermatolojide iki çeşit hastalık vardır.Bir ne kullanırsan kullan geçen birde ne kullanırsan kullan geçmeyen:)Umarım senin rahatsızlığın ilk gruptandır;)

Ayla dedi ki...

Gülay bak şimdi ürktüm ya ikinci gruptansa:((Neyse biz yinede iyi düşünelim iyi olsun,ayrıca teşekkür ederim

our twins of N.Y./SEYHAN dedi ki...

Gecmis olsun Ayla'cim... bunada sukur...Insan neler goruyor, neler duyuyor.
sevgilerimle operim o kirmizi noktalardan:)

Ayla dedi ki...

Seyhancım teşekkür ederim.Herşeyde vardır bir hayır diyelim.Beyaz olan benim suratıma o kırmızı noktalar renk kattı diyelim:)

Seda dedi ki...

Geçmiş olsun Ayla'cığım ben de Roza hastasıyım :-) pek hastalık gibi düşünmesem de karnımda,omuzlarımda,belimde çok fazla vardı,doktor dermovate verdi,sürünce kaşıntısı geçti çok rahatladım..yalnız senede bir iki kez olabilir dedi..kese,liflenmek,sabun,sıcak su bunların hiç birisini yapmamam gerekiyor..hepsinide yapıyorum..sabunsuz hayatta duş alamam :-)Allah başka dert vermesin,dert verip derman aratmasın..tekrar çok geçmiş olsun..

ayak izleri-sevgi dedi ki...

aylacım geçmiş olsun.. stresten uzak durmak gerekiyormuş dimi.. hı hı tabi.. nasıl olcakmış abi o..

Ayla dedi ki...

Seda sana da çok geçmiş olsun benim sadece yanaklarımda var,bence bu da bir hastalık bence.kese evet yasak,sabunda ama ben biraz ciddiye alırım böyle şeyleri sonuçta cilt şakaya gelmez o nedenle doktor ne dediyse harfiyen uyguluyorum ki bir daha gelmesin başıma.Saol sana da çok geçmiş olsun.

Ayla dedi ki...

Sevgi diyorlar ki stres yok o zaman formülünü de söyle diyesim geliyor.Stresiz hayat mümkün mü:)

didem dedi ki...

32 yas orta yas sinifina giriyorsa ben yandim. Gunes korumasina cok dikkat et. Gunluk nemlendiricini icinde gunes koruma faktorlu bir krem sec mutlaka.

bahriye-krm dedi ki...

ayla'cım çok geçmiş olsun...aynı dönemler de internette araştırma yaparak ve doktorlarda geçirmişiz zamanımızı...ben de nette araştırma yapmaya son diyorum...şu birkaç günde o kadar karamsar olmuştumki...hep en kötüler çıkmıştı karşıma...

nil dedi ki...

Geçmiş olsun Ayla...Geçmesi senin elindeymiş buna şükür diyorum.Tekrarlasa da geçecek buna da şükür diyorum...

Ben onu bunu bilmem, ben burada o kadar salak bir ifadeyle gülümsüyorum ki, arkadaşım ne okuyorsun dedi, okumuyorum ilk kez görüyorum dedim. Sırtını sevdiğim kadın..Memnun oldum seni gördüğüme...

Orta yaş mı ??? Hastalık mı??? Ben fazla derinden dalamadım olaya, seni gördüm veee iki gün olmuş yazalı, kaçırsaydım fena üzülecektim, iyi ki yazdın mı diye baktım...

Hastalığı ,derdini önemsemedim diye düşünme,iyi ki araştırmışın, iyi ki gitmişsin, umarım tekrar etmeden yok edersin o Roza'yı, harbi ismi de fena değil hani,

şu an en asıl olan;ben seni görmenin sevinci içindeyim.

Ayla dedi ki...

Didem bece o doktor kafayı yedi:)başkada bir açıklamam yok o yüzden daha hepimiz için zamanı var.Doktor verdi zaten 50 faktör:))3-4 krem var günün her anı bir krem var yüzümde bakalım buna da alışacağım

Ayla dedi ki...

Bahriye bu sefer bende kendimi tutamakda kararlıyım inanılmaz sinirim bozuldu çünkü.Doktorun dediğini bence dinlemek kafi daha fazla korkutucu tabloları görmemek lazım:((

Ayla dedi ki...

Nil inşallah şimdiden sanki daha iyi ya da ben öyle görmek istediğim için öyle geliyor:))

Kendimle ilgili fotoğraf koyarken biraz cimriyim ah bir bilsen bu fotoğrafı kaç kere kaldırdım kaç kere koydum bir bilsen.Bu fotoğraf 11 ay önce çekildiiartık göbekli değilim:))Aslında birkaç kere daha koymuştum,eski takip edenler bilir

http://hanimignesi.blogspot.com/2011/10/belki-de-cok-sevdigin-icin-cok-sevdim.html

Bu da evliğim zamandan:))

http://hanimignesi.blogspot.com/2010/09/nice-senelere.html

Favori yerim,erolla mekanımız Ayder yaylasında :)

http://hanimignesi.blogspot.com/2011/05/az-uyku-bol-seyahat-az-itiraz-bol.html

Öyle işte albümleri gösteremiyorum madem ben blog sayfalarını senin için tek tek açarım:))

nil dedi ki...

Ben de tek tek bakarım:))Ve baktım da zaten :)

Ayla göz numarana baktırdın mı hiç, galiba net göremiyorsun, benim anladığım, ben göbek göremiyorum da, hani diyorum sende göz yanılması mı var:)

Kısaca de get diyorum kendi tarzımla, Berkçeden de ekliyorum hayya hayya ne göbeee ???

Neşemi yerine getirdin valla pozlarla, link vererek çok teşekkür ederim.

İnanırsan geçer, annem öyle der:)

abide berkman dedi ki...

Çok geçmiş olsun Ayla'cım.Hastalık için çok havalı bir isim miş.Açık tenli olmanın sıkıntıları bazen esmer olmayı çok istiyorum :)

Ayla dedi ki...

Nil rica ederim,kilo konusuyla ilgili yazmam ağzım mühürlü sonra bana kızıyorlar o nedenle sustum..

İnanırım nedense bir de biraz dikkat edersem inşallah eskisi gibi olacak te ederim ayrıca teşekkürm ederim içten yorumun için

Ayla dedi ki...

Abide beyaz olmayı sevsemde kesinkile esmerlerin birçok yönden avantajı var.Teşekkür ederim.Evet ROZA bencede havalı

Unknown dedi ki...

merhaba,ben esmerim hemde bayağı kara gibiyimama bende roza varmış hemde gözümün tam kenarında ve alnımda hem göz çevrem hemde alnım kırışık kırışık oldu napimm ne kullanayım.doktor.biodermanın kızarık ciltler için olan kreminden verdi sizce alayımmı.alıp kenara koyduğum biçok krem gibi olacak diye korkuyorum.birsürü para çünkü.bi de sabun kullanmayın demişsiniz ne kullanıcam banyoda peki?cevap yazarsınız mutlu olurum teşekkürler

Ayla dedi ki...

Ayşe hanım öncelikle geçmiş olsun. Bende biodermanın ürünlerini kullanıyorum hala cildim kızarık en azından kuruluğunu rahatlatıyor..Bende inanın bilmiyorum ne yapacağımı..Sbun yerine topıcrem'in sabun yerine kullanılan bir ürünü shower crem diye onu kullanabilirsiniz, gerçekten sabun cildin baş düşmanı birde kremleri karıştırmayın sürekli yani bir sürü krem kullanmayın kozmetik ürünleride malesef rozayı tetikliyor...

Unknown dedi ki...

çok teşekkür ederim ayla hanım.aldım biodermanın nemlendiricsini ve güneş kremini.bikaç gündür kullanıyorum ama kızarıklar geçmedi dediğiniz gibi.cildim çok kuru nemlendirmiyor da aslında ama napimm bitireyim bari:(

Unknown dedi ki...

teşekkürler ayla hanım,aldım biodermanın nemlendiricisini ve güneş kremini.birkaç gündür kullanıyorum.kızarıklar geçmedi dediğiniz gibi.cildim kuru olduğundan verdiği nem bana çok az geliyo ama napiim bitiricem artık:(

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayla hanim gecmis olsun.doktorun sakinilmasini soyledlgi tuketmeyin dedigi yiyecekleri soyleyebilirmisiniz.Bu rahatsizlik babamda var.

Unknown dedi ki...

Merhaba Ayla hanim gecmis olsun.doktorun sakinilmasini soyledlgi tuketmeyin dedigi yiyecekleri soyleyebilirmisiniz.Bu rahatsizlik babamda var.

Unknown dedi ki...

TÜKETİLMEMESİ GEREKEN BESİNLER NELERDİR: SÖZYLEYEBİLİRMİSİNİZ

Adsız dedi ki...

Ben de 7- 8 yıllık bir Roza hastasıyım. Ilaclar ve kremler geçici olarak çözüm oldu. Tekrarlamasinin önüne gecemedik. .Bu hastalıkla yaşamaya alismaliydim. Ama çözümü tesadüfen buldum. Kırmızı pancar turşusu. Ama bol sirke ile evde yapılan. 2 gün surekli yedim. 3.gün Yüzümdeki kızarıklıklar küçülmeye başladı. Ne kadar yemem gerektiğini bilmiorum ama lütfen deneyin. ..